Ψυχολογική Υποστήριξη. Ψυχολόγος. Γραφείο Ψυχολόγου Χαλάνδρι Αιγάλεω Χαϊδάρι Ψυχικό Μαρούσι Χολαργός Κορυδαλλός Αγία Παρασκευή Γλυκά Νερά Βριλήσια Ασπρόπυργος

Επικοινωνία - Ραντεβού

Απαντήσεις - Απορίες

Συνεδρίες SKYPE

Τα βιβλία μας

Χρήσιμα Άρθρα

 

ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΠΕΤΥΧΑΝ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

 Τα αποτελέσματα ανακοινώθηκαν και, δυστυχώς, δεν περάσαμε σε καμία σχολή. Και τώρα τι γίνεται; Είμαι ένας/μια αποτυχημένος/ή; Αν σκοντάψουμε την ώρα που περπατάμε και πέσουμε κάτω σημαίνει πως δεν ξέρουμε να περπατάμε και πως είμαστε ανίκανοι; Φυσικά και όχι! Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και στις εξετάσεις. Το να βάλουμε στον εαυτό μας, ή στο παιδί μας ή στο φίλο μας την ταμπέλα του αποτυχημένου όχι μόνο δεν μας βοηθάει να ξαναπροσπαθήσουμε, αλλά καταρρακώνει και την ψυχική μας διάθεση.

  • Αν είσαστε γονείς και το παιδί σας δεν πέτυχε στις εξετάσεις σταματήστε να του φορτώνετε ευθύνες και να του δίνετε χαρακτηρισμούς όπως: «είσαι άχρηστος», «είσαι τεμπέλα», «εγώ στο έλεγα πως αν διάβαζες λίγο παραπάνω…». Εσείς θέλετε να σας βάλουν την ταμπέλα του ανίκανου εργαζόμενου επειδή κάνατε ένα λάθος στη δουλειά σας; Ή της «αποτυχημένης μαγείρισσας» επειδή κάψατε μια φορά το φαγητό; (εδώ που τα λέμε είναι πολλές φορές που κάψατε το φαγητό και πολλές περισσότερες που το αφήσατε άψητο ή ανάλατο). Αν σας βάλουν την ταμπέλα του «ανίκανου» ή της «αποτυχημένης» τότε θα διαμαρτυρηθείτε αμέσως - και με το δίκαιο σας, και θα προσπαθήσετε να αποδείξετε πως δεν είναι έτσι τα πράγματα. Τα παιδιά, όμως, δεν λειτουργούν έτσι. Σε αυτή την ηλικία αποδέχονται πολύ εύκολα τις ταμπέλες και αρχίζουν και λειτουργούν σύμφωνα με αυτές: «Γιατί να προσπαθήσω αφού είμαι ανίκανος;». Δείξτε του εμπιστοσύνη και μιλήστε του θετικά «πιστεύω πως την επόμενη φορά θα τα καταφέρεις». Μην του στερείτε την ευκαιρία να αποδείξει τις ικανότητες του.
  • Ένα ακόμα τραγικό λάθος που κάνουν κάποιοι γονείς είναι η σύγκριση του παιδιού τους με τα άλλα «Η κόρη της κυρίας Άννας τα κατάφερε», «ο γιος του μανάβη πέρασε στο πολυτεχνείο και έχει το μισό από το μυαλό σου». ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ! Το παιδί σας αισθάνεται ήδη άσχημα που «απέτυχε», μη το πιέζετε και εσείς συναισθηματικά. Κάποια άλλα παιδιά, καλώς ή κακώς, τα καταφέρανε. Ε και; Θα τα καταφέρει και το δικό σας παιδί την επόμενη φορά. Η αποτυχία στις εξετάσεις δεν αντανακλά, οπωσδήποτε, την πραγματική αξία του μαθητή. Πολλές φορές εξωγενείς παράγοντες, όπως η τύχη (έπεσε το θέμα που δεν καταλάβαινα) ή το Υπουργείο (τη χρονιά εκείνη υπήρχαν δυσνόητες εκφωνήσεις θεμάτων) ή η υγεία ή κάποια ερωτική απογοήτευση επηρεάζουν σημαντικά το τελικό αποτέλεσμα. Το σημαντικό είναι να τους υπενθυμίσουμε όλους αυτούς τους παράγοντες και φυσικά ότι μπορούν να προσπαθήσουν ξανά και μάλιστα με καλύτερους όρους από ό,τι οι υπόλοιποι εξεταζόμενοι.
  • Βοηθήστε το παιδί σας να καταλάβει τι δεν έκανε σωστά, ώστε την επόμενη φορά να είναι πιο προετοιμασμένο. Αν βλέπετε πως δυσκολεύεται σε κάτι βοηθήστε το να βρει τη λύση. Ένα ξερό «διάβασε» δεν οδηγεί πουθενά. Μελετήστε μαζί με το παιδί σας τρόπους απομνημόνευσης και συγκράτησης πληροφοριών. Ξαναδιαβάστε και εσείς την σχολική ύλη και δείτε πως είναι όταν χρειάζεται να την μαθαίνει κανείς. Αν δεν ξέρετε εσείς τον τρόπο, που είσαστε και μεγαλύτερος/η, πώς περιμένετε από το παιδί σας να ξέρει πώς να μελετάει; Συνεργαστείτε με το παιδί σας να μάθετε και οι δύο τρόπους μελέτης. Τίποτα δεν πάει χαμένο, όσο θα βοηθήσει το παιδί σας άλλο τόσο θα βοηθήσει και εσάς.
  • Αν το παιδί σας αγχώνεται υπερβολικά σκεφτείτε μήπως του μεταφέρετε εσείς το δικό σας άγχος. Αν όχι, βοηθήστε το να μάθει να χαλαρώνει και να είναι ήρεμο όποτε χρειάζεται.
  • Διδάξτε στο παιδί σας την αξία της προσπάθειας ξανά. Αν δεν το κάνετε μη περιμένετε αργότερα το παιδί σας να επιμένει και να προσπαθεί να πετύχει τους στόχους του, να έχει μια σταθερή δουλειά και να μην εγκαταλείπει τα πράγματα στη πρώτη δυσκολία, σε όλους τους τομείς (οικογένεια, δουλειά, φιλία κ.λπ.).
  • Αφήστε το παιδί σας να σας μιλήσει για αυτά που σκέφτεται ή αισθάνεται, ακόμα και να σας ρίξει ευθύνες, αν νιώθει έτσι («μου μετέφερες το άγχος σου», «νιώθω πιεσμένος όταν κάνεις αυτό…») για να βρείτε τα πραγματικά αίτια της κατάστασης. Βρείτε τρόπους να λύσετε αυτά που λύνονται αλλάζοντας συμπεριφορά και οι δύο και βάζοντας νέους κανόνες. ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΕΙΤΕ!
  • Τέλος, αφήστε το παιδί να κάνει διακοπές. Η τιμωρία «αφού δεν πέρασες, δεν έχει διακοπές» δεν ωφελεί και δεν βοηθάει. Αν το παιδί σας δεν ξεκουραστεί και δεν «γεμίσει τις μπαταρίες» με τι κουράγιο, όρεξη και αισιοδοξία θα ξαναστρωθεί στο διάβασμα;


Επικοινωνία - Ραντεβού

Απαντήσεις - Απορίες

SKYPE Συνεδρίες

Τα βιβλία μας

Χρήσιμα Άρθρα

Ψυχολογική υποστήριξη. Γραφείο ψυχολόγου σε Αιγάλεω και σε Χαλάνδρι. Για ραντεβού με ψυχολόγο καλέστε στο 211.221.67.47 (τηλεφωνικό κέντρο και για τα 2 γραφεία)

Fur deutschsprachige Psychologen in Athen, Griechenland, klicken Sie hier!

Ψυχολόγος Κύπρος, συνεδρίες μέσω SKYPE
Ψυχολόγος Γερμανία, συνεδρίες μέσω SKYPE
Ψυχολόγος USA, συνεδρίες μέσω SKYPE
Ψυχολόγος Αυστραλία, συνεδρίες μέσω SKYPE

ΠΡΟΣΟΧΗ! Απαγορεύεται η αναδημοσίευση και γενικά η ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή και μετάδοση έστω και μίας σελίδας του παρόντος site, κατά παράφραση ή διασκευή με οποιονδήποτε τρόπο (Ν 2121/93 άρθρ. 51). Η απαγόρευση αυτή ισχύει και για τις δημόσιες υπηρεσίες, βιβλιοθήκες, οργανισμούς, sites κ.λπ. (άρθ. 18). Οι παραβάτες διώκονται (άρθ. 13) και τους επιβάλλονται κατάσχεση, αστικές και ποινικές κυρώσεις σύμφωνα με το νόμο (άρθ. 64-66). Copyright 2003-2017 Νένα Γεωργιάδου ψυχολόγος, Χρήστος Νικολαΐδης webmaster. Ψυχολογική Υποστήριξη www.psixi.gr 

http://seminaria.weebly.com

ΕΚΔΟΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ SITE ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ MOBILE VERSION HANDY VERSION