Ψυχολογική Υποστήριξη. Ψυχολόγος. Γραφείο Ψυχολόγου Χαλάνδρι Αιγάλεω Χαϊδάρι Ψυχικό Μαρούσι Χολαργός Κορυδαλλός Αγία Παρασκευή Γλυκά Νερά Βριλήσια Ασπρόπυργος

Επικοινωνία - Ραντεβού

Απαντήσεις - Απορίες

Συνεδρίες SKYPE

Τα βιβλία μας

Χρήσιμα Άρθρα

Είσαι ΑΝΕΡΓΟΣ; Κλείσε συνεδρία με 10€ μόνο!!!

 

Νέο έτος νέα αρχή

 

Μια νέα χρονιά ξεκινάει και ήρθε πάλι η ώρα να ανοίξουμε τα ημερολόγιά μας και να γράψουμε τους νέους στόχους που θέλουμε να πετύχουμε μέσα στους επόμενους 12 μήνες. Φυσικά, πριν από αυτό, καλό θα ήταν να κάνουμε έναν απολογισμό της χρονιάς που πέρασε. Τι καταφέραμε; Τι δεν πήγε καλά και γιατί; Τι πετύχαμε και πώς; Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε καλύτερα;

Προσοχή! Ο απολογισμός δεν έχει ως στόχο να μας κάνει να αισθανθούμε ανίκανοι και άχρηστοι επειδή δεν τα καταφέραμε κάπου αλλά να μας προετοιμάσει για τα εμπόδια της επόμενης χρονιάς.

Το πρώτο που χρειάζεται να κάνουμε είναι να εστιάσουμε σε αυτά που ήδη καταφέραμε και να επιβραβεύσουμε τον εαυτό μας για αυτό. Η επιβράβευση μπορεί να έχει τη μορφή δώρου όπως ένα gadget, το αγαπημένο μας γλυκό, μια έξοδος κ.ά. ή λεκτικά (μπράβο τα κατάφερες, είσαι ο καλύτερος/η, είμαι περήφανος/η για σένα κ.λπ.).

Ο απολογισμός όσων στόχων δεν καταφέραμε να πετύχουμε τη χρονιά που πέρασε γίνεται για να μας βοηθήσει να αναγνωρίσουμε τι έφταιξε και δεν τα καταφέραμε και τι μπορούμε να κάνουμε για να μην ξανακάνουμε τα ίδια λάθη. Τα συνηθέστερα λάθη στην αποτυχία κατάκτησης των στόχων μας είναι τα εξής:

 

  • Λάθος χρονικά περιθώρια (συνήθως υπολογίζουμε λιγότερο χρόνο από ό,τι απαιτείται).

  • Λάθος εκτίμηση συγχρονισμού - timing (ζητάμε κάτι το οποίο είναι αδύνατον να πραγματοποιηθεί το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα).

  • Λάθος εκτίμηση των ικανοτήτων και δυνατοτήτων μας (είτε προς τα πάνω, είτε προς τα κάτω).

  • Υποτίμηση του στόχου.

  • Λάθος τρόπος σκέψης.

 

Ο λάθος τρόπος σκέψης είναι από τις βασικές αιτίες που μας κρατά καθηλωμένους και γενικά μας εμποδίζει να πάρουμε τη ζωή στα χέρια μας και να την οδηγήσουμε εκεί που θέλουμε εμείς. Πως γίνεται αυτό; Απλά όταν σκεφτόμαστε ως εξής:

 

  • Όλα μου έρχονται στραβά - είμαι άτυχος.

  • Κάνω συνέχεια τα ίδια λάθη – είμαι αδιόρθωτος.

  • Δεν αξίζω τίποτα – είμαι άχρηστος.

  • Δεν θα τα καταφέρω – είμαι ανίκανος.

Αυτές οι σκέψεις είναι αρνητικές και αν εντοπίσατε πως τις κάνατε έντονα την χρονιά που πέρασε τότε είναι καιρός είναι να αλλάξετε, και μάλιστα άμεσα.

Υιοθετήστε θετικές και αισιόδοξες σκέψεις όπως: θα τα καταφέρω, μπορώ να το κάνω, το αξίζω, κ.λπ.

Θυμηθείτε πως την πορεία της ζωής μας την ορίζουμε εμείς και κανένας άλλος. Οι άλλοι μπορεί να μας σταματήσουν προσωρινά. Μόνο ο εαυτός μας μπορεί να μας σταματήσει μόνιμα. Ο Αριστοτέλης έγραψε ότι: «η τύχη βοηθάει τους προετοιμασμένους». Προετοιμαστείτε για τις ευκαιρίες που θα σας τύχουν αλλιώς δεν θα μπορείτε να τις εκμεταλλευτείτε και θα καταριέστε την… «ατυχία» σας.

Τολμήστε μια καινούργια αρχή στη ζωή σας. Μην πείτε «είναι αργά πια». Ποτέ δεν είναι αργά. Γυρίστε σελίδα και κάντε ένα νέο ξεκίνημα σε οποιονδήποτε τομέα της ζωής σας όπως για παράδειγμα την οικογένεια, τη φιλία, την επαγγελματική σας καριέρα, τον ελεύθερο χρόνο σας κ.ά.

Να θυμόσαστε πως η ζωή δεν είναι γεμάτη προβλήματα αλλά γεμάτη ευκαιρίες.

Γράψτε τον στόχο ή τους στόχους σας σε ένα χαρτί που θα το έχετε πάντα κοντά σας και θα μπορείτε να το βλέπετε ανά πάσα στιγμή.

Για να είσαστε καλυμμένοι στα χρονικά όρια αυξήστε τα κατά 30%. Είναι προτιμότερο να έχετε 30% παραπάνω ελεύθερο χρόνο παρά να πιεστείτε να τελειώσετε κάτι μέσα σε αυστηρά χρονικά όρια. Ό,τι δεν καταφέρατε να τελειώσετε πέρσι επειδή δεν σας έφτασε ο χρόνος δοκιμάστε τα πάλι διαθέτοντας φέτος περισσότερο χρόνο. Η έλλειψη χρόνου δεν έχει να κάνει μόνο με τις δικές μας ικανότητες, δεξιότητες και ταχύτητα εργασίας. Συχνά η υπέρβαση των ορίων μπορεί να γίνει από εξωτερικούς παράγοντες όπως μια ασθένεια, η παραλαβή δουλειάς από άλλον, μετακινήσεις, διακοπές ρεύματος, χαλασμένοι υπολογιστές, απρόοπτες επισκέψεις και άλλα πολλά.

Στα λάθη συγχρονισμού (timing) συγκαταλέγονται και οι δουλειές ή τμήματα δουλειάς που αναθέτουμε σε άλλους. Δώστε και σε αυτούς περισσότερο χρόνο (δεν είναι όλοι σαν και εμάς και ο κάθε ένας έχει τους δικούς του ρυθμούς) ή αναλάβετε εσείς την υπόθεση.

Καλή επιτυχία, και μην ξεχνάτε: δεν υπάρχουν κακές εμπειρίες. Όλες οι εμπειρίες, όσο δυσάρεστες και να είναι, είναι καλές επειδή μαθαίνουμε από αυτές.

 



Επικοινωνία - Ραντεβού

Απαντήσεις - Απορίες

SKYPE Συνεδρίες

Τα βιβλία μας

Χρήσιμα Άρθρα

Ψυχολογική υποστήριξη. Γραφείο ψυχολόγου σε Αιγάλεω και σε Χαλάνδρι. Για ραντεβού με ψυχολόγο καλέστε στο 211.221.67.47 (τηλεφωνικό κέντρο και για τα 2 γραφεία)

Fur deutschsprachige Psychologen in Athen, Griechenland, klicken Sie hier!

Ψυχολόγος Κύπρος, συνεδρίες μέσω SKYPE
Ψυχολόγος Γερμανία, συνεδρίες μέσω SKYPE
Ψυχολόγος USA, συνεδρίες μέσω SKYPE
Ψυχολόγος Αυστραλία, συνεδρίες μέσω SKYPE

ΠΡΟΣΟΧΗ! Απαγορεύεται η αναδημοσίευση και γενικά η ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή και μετάδοση έστω και μίας σελίδας του παρόντος site, κατά παράφραση ή διασκευή με οποιονδήποτε τρόπο (Ν 2121/93 άρθρ. 51). Η απαγόρευση αυτή ισχύει και για τις δημόσιες υπηρεσίες, βιβλιοθήκες, οργανισμούς, sites κ.λπ. (άρθ. 18). Οι παραβάτες διώκονται (άρθ. 13) και τους επιβάλλονται κατάσχεση, αστικές και ποινικές κυρώσεις σύμφωνα με το νόμο (άρθ. 64-66). Copyright 2003-2017 Νένα Γεωργιάδου ψυχολόγος, Χρήστος Νικολαΐδης webmaster. Ψυχολογική Υποστήριξη www.psixi.gr 

http://seminaria.weebly.com

ΕΚΔΟΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ SITE ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ MOBILE VERSION HANDY VERSION